ZAŠTO VAM  (NI)JE POTREBAN AGENT ZA PUTOVANJA

Podelite sa prijateljima!
  • 39
    Shares

Kako, očito, ne posedujem kapacitete da  čast profesije branim na kafanskom terenu i nivou, pokušaću da objasnim u redovima koji slede.

Nakon dve decenije rada, ni dan danas o svom poslu, pogotovo o njegovom avio segmentu, ne razgovaram gotovo ni sa kim, osim sa svojim, po glavi stanivnika gledano, malobrojnim kolegama. Računam, sta god da kažem, male su šanse da bilo ko normalan shvati kako funkcioniše sav taj urnebes od informacija i pravila koja često nisu baš najlogičnija.

Godinama edukovanoj, temeljno i detaljno upoznatoj sa materijom,  moram da priznam, digne mi se kosa na glavi kada na nekom privatnom okupljanu, čujem kako po pola večeri za stolom slovo drže stručnjaci  za online pribavljanje avionskih karata i uopšte, turističkih usluga, za gde god poželiš i u svako doba.Nakon dve i po kupljene karte na nekom sajtu, dotični samouvereno dele savete u vezi sa cenama, uslovima,  pravilima ranog bukiranja, sa tim da li su tarife niže vikendom ili nisu,  zašto je kompanija X neuporedivo bolja od kompanije Y… U nekom trenutku, naravno, pod obavezno će nas obavestiti kako je domaći avioprevoznik najgori. Ova tvrdnja im dođe, nekako, kao dokaz o položenoj maturi, kao diploma sa fakulteta, kao krunsko svedočanstvo o upućenosti u prilike i odnegovanom stilu putovanja i življenja…Aaaahhhh!!! Doslovno mi se digne kosa na glavi, pa tako naježena obično poželim da se momentalno teleportujem na neku drugu planetu, moleći boga de se niko od prisutnih ne doseti šta mi je, u stvari, zanimanje i ne obrati mi se.

Neko inteligentniji bi, na mom mestu, situaciju momentalno obrnuo u svoju korist pa raspalio neki  self-marketing ili ušao u debatu sa  stručnjakom, no, meni, nešto, želudac ne da…

Kako, očito, ne posedujem kapacitete da  čast profesije branim na kafanskom terenu i nivou, pokušaću da objasnim u redovima koji slede.

Vaš novac – vaša prav(il)a, kupujte šta i gde vam je volja, ali, ne oslanjajte se na savete majstora amatera, jer, u  najmanju ruku, možete biti dovedeni u zabludu.Ne kažem da ne treba da se oprobate u pokušaju da sami aranžirate svoje putovanje i tako (eventualno) prođete jeftinije, naprotiv, to može biti veliko zadovoljstvo i izazov. Budite, međutim, svesni da stvari uopšte ne stoje tako jednostavno.Hvatate se u koštac sa materijom u kojoj su dva plus dva sve, samo nisu četiri. Tom prilikom, preporučujem,  obavezno otvorite dva plus dva para očiju, a vi sami izračunajte koliko je to.

Ako imate dovoljno vremena, plan puta vam je relativno jednostavan, fleksibilni ste po pitanju datuma (poželjno), ako ste spremni da se sami nosite sa situacijom kada krene po zlu (kašnjenje i otkazivanje letova, gubljenje prtljaga, promene reda letenja, štrajkovi, vremenske nepogode), sve je u redu, mi vam, može biti i nismo potrebni, premda se ne bih kladila, ali, o tome u nekom narednom tekstu… Sve refundacije, promene plana puta, odštetni zahtevi, ispravljanje eventualnih grešaka u bukingu, sve je vaša briga i odgovornost.

Ako vam sve ovo zvuči previše komplikovano ili, ako, jednostavno, umesto mašine želite živog čoveka koji o vama brine od prvog „dobar dan, izvolite“ pa do kraja vašeg putovanja, onda vam, iskreno savetujem dobrog agenta za putovanja. To će vam se, potpisujem, na duže staze, itekako isplatiti.

            Dobar agent vam je neophodan i ako ste poslovan čovek (da li bi ovde trebalo da dodam: „ili žena“, ili se i mi smatramo… hmm…). Ako ste poslovni sekretar, asistent i oupšte, osoba koja je u okviru korporacije zadužena za organizaciju putovanja, vaš agent će vam biti desna ruka i najadekvatnija podrška u tome.

Organizacija poslovnih, ili, uopšte, učestalih i kompleksnih putovanja zahteva veoma ozbiljno vreme, posvećenost i povrh svega, znanje na temu kako, pod kojim uslovima i na koji način.

Da bi unapredio i do maksimuma doveo svoje rezultate,  poslovan čovek prvenstveno treba da bude okružen timom ljudi kojima može u potpunosti verovati i prepustiti im kompletnu organizaciju svojih putovanja. Bez obzira da li će taj posao poveriti direktno svom agentu ili asistentu koji sa agentom nastavlja dalju komunikaciju, bitno je da bude rasterećen jedne velike i često veoma komplikovane obaveze koja oduzima dosta vremena.

Avionski prevoz, hotelski smeštaj, transfer od aerodroma do hotela, doček i smeštaj  gostiju kojima je on(a) domaćin, organizovanje lokalnih tura, razgledanja, posete menifestacijama, sve je to briga vašeg agenta, vaše je da se bavite svojim biznisom.

Za poslovna putovanja karakteristična je i velika dinamika, pomeranje termina, otkazivanje jednih i zakazivanje  sastanaka na drugim lokacijama. Sve mi to umemo i možemo da pratimo, tako da blagovremenom reakcijom obezbedimo da vaš posao teče nesmetano i bez zastoja. Moramo, takodje, biti spremni i da reagujemo u situacijama kada avio prevoznici otkažu ili pomere let, tako sto ćemo putnika prebaciti prvom sledećom raspoloživom opcijom, omogućivši mu tako da sa što manje stresa i nepotrebnih briga i troškova izvršava svoje obaveze.

Od velike smo pomoći asistentima, saradnicima, poslovnim sekretarima, jer sve njihove obaveze u vezi sa oragnizacijom putovanja  preuzimamo na sebe u potpunosti, klijent dobija gotov proizvod.

Jednu od najvećih vrednosti te saradnje predstavlja činjenica da nakon određenog vremena, upoznavanja, uspostavljanja  ljudskog i poslovnog poveranja, mi postajemo oni koji daju ideje i kreiraju rešenja koja putnik u samom početku nije ni imao u vidu. Poznajući potrebe, sklonosti, navike,  način razmišljanja klijenta i politiku korporacije, trudimo se da u svom razmišljanu budemo barem jedan korak ispred, kako bismo sto bolje odgovorili svom zadatku, na obostrano zadovoljstvo.

Sve svoje, kako profesionalne, tako i lične  resurse, kontakte, poznanstva, poštovanje i kredibilitet koji smo stekli kod kolega iz struke, stavljamo u funkciju pružanja što kvalitetnije usluge putniku … Ups, nadam se da nisam izazvala asocijaciju na neke nečasne i nezakonite radnje bazirane na rođačkim i sličnim vezama…  To nikako, ali lepo je kada nam neko, zato što nas zna i ceni, putnika smesti na malo lepše i zgodnije sedište u avionu, ili kada, u nekom hotelu baš naši gosti, zahvaljujuci našem dugogodišnjem prolivanja krvi znoja i suza, dubiju neki benefit ili uslugu više.

Svojim iskustvom,  poznavanjem rezervacionog sistema, politike avio prevoznika na tržištu,  tarifnig algoritama i načina njihovog kombinovanja,  štedimo znatna materijalna sredstva korporacijama,  naročito kod komplikovanih ruta gde ništa drugo osim znanja ne pomaže, i pred kojima bi se gorepomenuti stručnjaci verovatno onesvestili.  Treba imati u vidu da se, osim uštede vremena i energije, ovde, na godišnjem nivou,  radi o ozbiljnim novčanim iznosima sačuvanim upravo zahvaljujuci znanju, iskustvu, upornosti, blagovremenim reakcijama  i sistematičnoj posvećenosti agenta klijentu i njegovim potrebama.

Briga i posvećenost su ono sto mi, naoruzani ozbiljnim znanjem i iskustvom bezrezervno nudimo. U zamenu za to, možete nam pokloniti poverenje, jer nas ono motiviše da se na najbolji način  posvetimo našem zajedničkom interesu: zadovoljan i rasterećen putnik, čiji je jedini predmet razmišljanja svrha i sadržaj putovanja, bilo da je u pitanju posao, obrazovanje, uživanje, istraživanje ili bilo šta drugo.

Ukoliko planirate neke putešestvije, da li idete na poslovni put ili putujete iz zadovoljstva, svratite do nas. Bilo da vam je potrebna organizacija puta, avionska karta, hotelski smeštaj ili putno osiguranje, možete sve rešiti na jednom mestu, kod nas.

KOJA JE VAŠA SLEDEĆA DESTINACIJA?

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *